Christianity Today -lehti kirjoittaa, että kristityt nuoret hyötyvät viikottaisesta seurakunnassa käynnistä (Christianity Today Mon 21 Oct 2019 8:29 BST).

Kirjoitus perustuu Barna Group:in ja World Vision järjestön kyselyyn. Kysely tehtiin 25 maassa ja siihen osallistui 15369 18-35 vuotiasta nuorta.

Nuoret, jotka osallistuvat seurakunnan toimintaan viikoittain sanovat olevansa vähemmän ahdistuneita (22%) kuin ei seurakunnassa käyvät vertaisensa (33%).

Puolet (51%) kristyistä myös ilmoitti olevansa ’optimistinen tulevaisuuden suhteen’, kun taas uskosta osattomilla vastaava luku oli 34%. Uskosta osattomat myös tuntevat itsensä useammin masentuneeksi (28%) kun taas kristityillä tämä on harvinaisempaa (18%).

Tutkimuksen tekijät huomauttavatkin, että on olemassa vahva yhteys uskon ja yleisen hyvinvoinnin välillä.

”Totuta poikanen tiensä suuntaan, niin hän ei vanhanakaan siitä poikkea.” -Sananlaskut 22:6.

”… minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.” – Jeremia 31:17

– JLe